Jedziemy już na całym lubuskim odcinku S3

Od 20 grudnia 2018 pojedziemy w końcu drugą jezdnią S3 na odcinku pomiędzy Niedoradzem i Nową Solą. Trasa o długości 17 km jest ostatnim fragmentem ekspresówki realizowanym na terenie województwa lubuskiego dostosowanym do przekroju dwujezdniowego.

Zakres robót budowlanych na odcinku od węzła Niedoradz do Nowej Soli objął budowę lewej jezdni wraz z obiektami inżynierskimi, dróg serwisowych i połączeń z siecią dróg lokalnych. Wyremontowano także istniejącą jezdnię wschodnią. Przebudowane również zostały węzły Niedoradz i Nowa Sól Zachód i powstała infrastruktura związana z odwodnieniem drogi i wymaganiami środowiskowymi.

Przebudowę lubuskiego 170 kilometrowego odcinka S3 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęła w 2004 roku. Po oddaniu „nowosolskiego” odcinka ostatnim „wąskim gardłem” na lubuskim odcinku drogi będzie jeszcze przeprawa przez Odrę w rejonie Cigacic. Trwa tam budowa drugiego z mostów, który ma być oddany do użytku w drugiej połowie 2019 roku.

W zasadzie można zauważyć, że większość trasy jest już udostępniona kierowcom do przejazdu.

Trasa S3, stan na koniec 2018 roku. Rys. GDDKiA

W Zachodniopomorskiem trwają jeszcze prace na 40 km S3 pomiędzy Szczecinem a Świnoujściem. Roboty budowlane na odcinkach Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rzęśnica ruszą wiosną przyszłego roku, a ich zakończenie ma nastąpić za dwa lata – w 2021 r. W przygotowaniu jest ostatni – 33 km – fragment S3 między Świnoujściem a Troszynem. Na przyszły rok zaplanowano ogłoszenie przetargu na realizację tego odcinka.

Na Dolnym Śląsku drogą S3 pojedziemy już praktycznie do Bolkowa, jedynie poza 14 km odcinkiem między węzłami Kaźmierzów – Lubin Północ, który być może będzie przejezdny jeszcze w 2018 roku. Oddanie tego fragmentu pozwolid ojechać z północy kraju aż za autostradę A4 do Bolkowa.

Pozostaje jeszcze do wybudowania odcinek do granicy z Czechami. Według informacji GDDKiA umowa na projekt i budowę pozostałego fragmentu
Bolków – Lubawka została już podpisana. 

W ramach budowy 32 km odcinka powstaną m.in. dwa tunele – około 2300 m i około 320 długości. Dłuższy ma być budowany na wysokości miejscowości Stare Bogaczowice, gdzie planowana S3 przecina pasmo Gór Wałbrzyskich, a tunel jest jedyną możliwością jego obejścia. Odcinek Bolków – Lubawka ma być gotowy do 2023 r.

Ukończona S3 będzie mieć niemal 510 km długości i połączy morskie porty w Szczecinie i Świnoujściu z południową granicą Polski w Lubawce. Trasa jest fragmentem Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego.


Post Author: nowasol24.pl

Dodaj komentarz