Co nowego na drodze S3?

droga s3Niedawno samorządowcy z Polski i Czech zaapelowali do ministerstwa transportu w sprawie dokończenia budowy drogi ekspresowej S3 Nowa Sól – Legnica – Lubawka i łączącej się z nią trasy R11 Hradec Kralove – Lubawka. Budowę S3 na odcinku Nowa Sól – Legnica – Lubawka dwa lata temu odłożono na bliżej nieokreślony czas po roku 2013. Podobnie jak budowę drugiej jezdni lubuskiego odcinka drogi ekspresowej S3 pomiędzy Sulechowem a Nową Solą.

– Będziemy łączyli sieć autostrad i dróg ekspresowych z naszymi sąsiadami (poprzez S3 z Czechami) – zapowiada minister minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomir Nowak na łamach „Gazety Wyborczej” wymieniając budowlane plany resortu po organizacji Euro 2012. – Są przesunięcia terminów, ale inwestycje dokończymy. Do tej pory katalizatorem było Euro 2012, teraz będzie nim terminowe wykorzystanie środków unijnych i kolejny plan infrastrukturalnego skoku na lata 2014-2020 – zapowiada S. Nowak obiecując przedstawienie szczegółów jesienią tego roku.

– Za rok ma być gotowy projekt budowy drogi S-3 na odcinku Legnica-Lubawka – dowiadujemy się z odpowiedzi na apel samorządowców. Co do tego odcinka zostały już wydane decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych, ale jego budowa nie rozpocznie się wcześniej jak w 2014 roku.

Termin rozpoczęcia prac określa „Program budowy dróg krajowych na lata 2011-2014”, w którym inwestycja ta została ujęta w załączniku. Oznacza to, że jej realizacja może rozpocząć się po roku 2013 pod warunkiem otrzymania środków finansowych. Taki zapis zdaniem samorządowców oznacza, że rząd uznaje budowę drogi S3 od Szczecina i Świnoujścia do południowej granicy Polski za priorytet. Ale aby budowa się rozpoczęła, GDDKiA musi także zdobyć pieniądze na inwestycję, a potrzeba ponad 3 mld zł na odcinek z Nowej Soli do Legnicy i ponad 4 mld zł na odcinek do granicy w Lubawce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *